تعهدات بیمه بازنشستگی سامان

1) پوشش سرمایه زندگی معادل 18 برابر آخرین حق بیمه

بسیاری از مدیران تمایل دارند تا در صورت فوت یکی از کارکنان، به نوعی به خانواده وی کمک کنند. با بیمه تکمیلی بازنشستگی سامان در صورت فوت بیمه شده، معادل 18برابر حق بیمه پرداخت شده (آخرین حقوق ماهیانه)، به وراث کارکنان پرداخت می‌گردد. سایر منافع اندوخته سنوات نیز علاوه بر سرمایه زندگی، پرداخت خواهد شد. 

2) پرداخت اندوخته سنوات

اندوخته سنوات ذخیره شده، درصورت بازخریدی، بازنشستگی و یا اتمام قرارداد، با اختیار کارفرما به بیمه شده، پرداخت می‌گردد. سنوات کامل بازخریدی کارکنان بازخرید شده تا حداکثر 15% از  مجموع کارکنان در پایان سال اول تا پنجم پرداخت می‌گردد. اعتبار استفاده نشده در هر سال، به اعتبار سالهای بعد اضافه می‌شود. برای مثال اگر کارفرما در سه سال اول، از اعتبار خود استفاده نکرد، در سال چهارم به میزان 60% مجموع کارکنان اعتبار خواهد داشت. از سال پنجم به بعد سنوات کامل کارکنان بازخرید شده تا حداکثر 100% از  مجموع کارکنان، قابل دریافت خواهد بود.

3) پرداخت اندوخته مازاد

سود سالیانه اندوخته سنوات، ده ساله و با نرخ تضمینی 14% محاسبه می‌گردد. بر این اساس از سال سوم بیمه نامه، مازاد اندوخته سنوات، با توجه به حق بیمه‌های پرداخت شده، محاسبه و به اندوخته سنوات اضافه می‌گردد. سود تضمینی پس از ده سال، از سوی بیمه سامان، به طور سالیانه، اعلام می‌گردد.

4) گزارش عملکرد سالیانه

علاوه بر جدول اولیه، در پایان هر سال بیمه‌ای، به ازای هر یک از کارکنان، یک گزارش از وضعیت سالیانه اندوخته بازنشستگی به کارفرما ارائه خواهد شد.

اندوخته های بازخریدی با گذر زمان رشد فزاینده خواهد داشت و علاوه بر افزایش اعتبار وام، به صورت یکجا و یا مستمری نیز قابل استفاده خواهند بود. کارکنان متعهد امروز سازمان، در دوران سالمندی و در شرایطی که ممکن است بواسطه کهولت سن و نیاز به مراقبت‌های خاص با هزینه‌های اضافی مواجه باشند، می‌توانند با استفاده از این منابع دغدغه‌های مالی خود را برطرف نمایند. بیمه تکمیلی بازنشستگی سامان، پس‌اندازی مناسب برای تعهدات و هزینه های دوران استراحت پس از کار خواهد بود.