انواع مستمری در بیمه های عمر

دریافت مستمری یکی از ویژگیهای جالب توجه بیمه های عمر است. انواع مختلفی از مستمری نیز وجود دارد. بیمه گذار میتواند در موعد مشخص شده در بیمه نامه، بهترین روش دریافت مستمری را انتخاب نماید. لازم به ذکر است لزوما همه شرکتهای بیمه (از جمله بیمه سامان) همه انواع مستمری را پوشش نمی‌دهند. شرکتهای بیمه با توجه به قوانین و شرایط امکان تبدیل به انواع مشخصی از مستمری را برای بیمه گذاران بیمه های عمر و تشکیل سرمایه ایجاد میکنند.  شکل زیر خلاصه انواع مستمری در بیمه های عمر را به تصویر کشیده است. لطفا در صورت وجود هرگونه ابهام یا سوال فرم مشاوره رایگان بیمه عمر را تکمیل فرمایید.

 

بیمه‌های‌ مستمری  (به نقل از سایت بیمه مرکزی)

در بیمه‌نامه‌های‌ مستمری‌، بیمه‌گر پرداخت‌ مستمری‌ را برای‌ مدت‌ معین‌ و یا تمامی‌ حیات‌ بیمه‌ شده‌ (مادام العمر) تعهد می‌كند. این‌ نوع‌ بیمه‌نامه‌ در كشورهای‌ پیشرفته‌ و مترقی‌ با استقبال‌ و درخواست‌ عامه‌ مردم‌ مواجه‌شده‌ است‌. به‌ عبارت‌ ساده‌تر بیمه‌های‌ مستمری‌ به‌ كار افرادی‌ می‌آید كه‌ در دوران‌ حیات‌ و فعالیت‌ خودسرمایه‌ای‌ را اندوخته‌اند و اینك‌ می‌خواهند حداكثر بهره‌ را از آن‌ بگیرند. معمولا افرادی‌ كه‌ نگران‌ حال‌بازماندگان‌ خود نیستند و نمی‌خواهند ارثیه‌ای‌ از خود برجای‌ گذارند و مایل‌ نیستند در دوران‌ پیری‌ وازكارافتادگی‌ با مشكلات‌ مالی‌ مواجه‌ گردند روبه‌ سوی‌ بیمه‌های‌ مستمری‌ می‌آورند.

بیمه‌های‌ مستمری‌ دارای‌ انواع‌ متفاوت و متنوعی به‌ شرح‌ زیر است‌:
1) مستمری‌ با برگشت‌ حق‌ بیمه‌
2) مستمری‌ متغیر
3) مستمری‌ مضاعف‌
4) مستمری‌ مخفف‌
5) مستمری‌ با فاصله‌
6) مستمری‌ بلافاصله‌

در بیمه‌نامه‌های‌ مستمری‌، به‌ خلاف‌ بیمه‌های‌ عمر خطر زیستن‌ طولانی‌ بیمه‌گذار براساس‌ جداول‌ مرگ‌ و میر تحت‌ پوشش‌ قرار می‌گیرد.

 

بیمه‌های‌ بازنشستگی (به نقل از سایت بیمه مرکزی)

بیمه‌های‌ بازنشستگی‌ خصوصی‌ در كلیه‌ كشورهای‌ پیشرفته‌ و مترقی‌ جهان‌ ریشه‌ در توسعه‌ اقتصادی‌ و اجتماعی‌ ساختار قرن‌ بیستم‌ دارد و هدف‌ آن‌ ایجاد پوشش‌ اقتصادی‌ برای‌ افراد‌ مسن‌ و از كارافتاده‌ است‌. در این‌ روزگار مشكلات‌ تأمین‌ منابع‌ مالی‌ و اقتصادی‌ سالخوردگان‌ مسئله‌ای ‌مهم‌ و روبه‌ افزایشی‌ به‌ شمار می‌رود. باتوجه‌ به‌ این‌ كه‌ امكانات‌ كار و فعالیت‌ برای‌ افراد بازنشسته‌ و مسن‌ كاهش‌ می‌یابد در حالی‌ كه‌ همزمان‌ نیازهای‌ مادی‌ و اقتصادی‌ و درمانی‌ آنها افزایش‌ پیدا می‌كند، بیمه‌های‌ بازنشستگی‌ راه‌ حلی‌ برای‌ تهیه‌ یك‌ درآمد اضافی‌ برای‌ روزگاران‌ پیری‌ و ناتوانی‌ محسوب می‌شود‌.

 

شرایط دریافت مستمری از محل اندوخته بیمه عمر و تشکیل سرمایه بیمه سامان:

1- پرداخت حداقل 10سال حق بیمه عمر و تشکیل سرمایه (حداقل 10 سال از زمان پرداخت اولین قسط بیمه‌نامه گذشته باشد)

2- اندوخته بالای 50 میلیون تومان در هنگام ارائه درخواست مستمری

لازم به ذکر است در حال حاضر بیمه سامان امکان دریافت مستمری با مدت معین را برای بیمه گذاران خود ایجاد کرده است. در خصوص سایر روش‌های پرداخت مستمری بیمه عمر نیز در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

pension